تقویم محتوا خود را چگونه بنویسیم؟

چگونه تقویم محتوا خود را طراحی کنیم؟

سلام خدمت همراه‌های بلاگ کارخانه تولید محتوا سئوچین. توی این مقاله ما گریزی به مسئله تقویم محتوایی زدم و قول دادم که بعدا براتون توضیح بدم که چطور می‌تونید برای تولید محتوای شبکه اجتماعیتون یک تقویم محتوایی بنویسید. اول از همه این رو بدونید که لازمه تقویم محتوایی داشته باشید. ولی پیچیده یا ساده بودن این تقویم تماما بستگی به برند شما داره. ما اول به این سوال که چرا باید این کار رو کرد پاسخ می‌دیم. بعد از اون نحوه نوشتن یک تقویم محتوایی کامل رو براتون می‌نویسیم. پس با کارخانه تولید محتوا سئوچین همراه باشید.

چرا باید از تقویم محتوا استفاده کنیم؟

۱- با برنامه‌ریزی کلی وقت صرفه‌جویی می‌کنید.

هدف‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما دارای نکته کلیدی مشترک بسیاری با اهداف دیگر در برنامه ریزی روزانه شما هستش. این موضوع فقط برای موقعی نیست که ایده‌های خفن می‌رسه به ذهنتون. بخاطر همین نیازه که برنامه‌ریزی برای تقویم تولید محتواتون کاملا درست و دقیق باشه!

داشتن یک تقویم محتوایی باعث میشه که بتونید برنامه‌ریزی کنید، تداخل کاری پیدا نکنید، به هدف‌هایی که برای روزتون مشخص کردید برسید و کنار همه این‌ها اگر ایده‌ای خلاقانه برای تولید محتوا به ذهنتون رسید، از دستش ندید.

۲- توی کارهاتون تداوم پیدا می‌کنید.

برای مثال باید بگم که کارخانه تولید محتوا سئوچین توی هفته گذشته نظم خودش رو در انتشار محتوا از دست داد. به خاطر همین الان با یک شیب نزولی مواجه شده!

وقتی شما به طور مداوم تولید محتوا داشته باشید، بیشتر در معرض دید مخاطب قرار می‌گیرید. همین باعث رشد نرخ تعامل شما براساس الگوریتم خاص شبکه اجتماعی شما میشه. تقویم محتوایی باعث میشه که شما نظم پست گذاری داشته باشید و به مداوم در جلوی دید مخاطب باشید

۳- کمیت رو فدای کیفیت نمی‌کنید!

بعضی از کسب و کارها، روزانه مقادیر زیادی از پست رو حاضر و منتشر می‌کنن. اما سوال اصلی اینجاست. آیا ارزش داره که با یک قیافه بد همیشه جلوی چشم مخاطب باشیم؟ معلومه که جواب نه هستش. اگر این کار رو کردید پس بپذیرید که دیگه قرار نیست کاربر به محتوای شما توجه داشته باشه. با داشتن یک تقویم محتوایی درست و حسابی، می‌تونید برای انتشار درست محتوا یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

نویسنده‌ای در حال تفکر و دود کردن سیگار
پ.ن: سیگار بده. نکشید. بدید من بکشم!
مطلب پیشنهادی: پرسونا مخاطب چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

۴- لحظات مهم رو از دست نمی‌دید!

در طول ماه و سال تاریخ‌های مهمی وجود دارن که شما با مانور بر روی آن‌ها می‌تونید به جذب ارگانیک تعداد زیادی مخاطب مشغول بشید. کافیه که بشینید پای تقویم و روزهای مهم رو در بیارید. با یه تقویم محتوا درست حسابی، هیچ روز مهمی رو از دست نمی‌دید. تاریخ‌های خارج از نقشه رو هم فراموش نکنید. مثلا دربی! یا پاک شدن پیج یه سلبریتی به دست اینستاگرام!

۵- همیشه در حال تحلیل هستید.

با داشتن یه تقویم محتوای درست، می‌تونید بازخوردها و اینگیجمنت‌ها رو بررسی کنید و ببینید مسیر تولید محتواتون درست هست یا نه؟

امیدوارم تا اینجا که با کارخانه تولید محتوا سئوچین بودید حوصلتون سر نرفته باشه. حالا که فهمیدیم چرا باید تقویم محتوا داشته باشیم، می‌ریم ببینیم که چجوری می‌تونیم یه تقویم محتوا بسازیم.

طراحی تقویم محتوا

چگونه یک تقویم محتوا بسازیم؟

ما انواع مختلفی از تقویم‌های محتوا رو داریم؛ اما باید بدونید که کلیت آن‌ها یکسان هستش. تو این مقاله ما تقویمی که در کارخانه تولید محتوا سئوچین از آن استفاده می‌کنیم رو مثال می‌زنیم.

۱- تاریخ انتشار

همونطور که گفتیم نظم نقش بسیار مهمی رو در تولید محتوا ایفا می‌کند. به همین دلیل یک بخش را مشخص کرده و در آن یادداشت کنید که هر محتوا در چه تاریخی منتشر می‌شود.

۲- تاریخ‌های مهم

می‌توانید در همان بخش تاریخ‌ها، نام روزهای مهم را مشخص کنید و در بخشی دیگر نقشه دوم خود را برای روزهای مهم اتفاقی آماده کنید. اتفاق‌ها خبر نمی‌دهند.

۳- نام مقصد محتوا

برای روشن شدن نوع محتوا مشخص کنید که می‌خواهید آن را در کجا منتشر کنید. در اینستاگرام، بلاگ، توئیتر و … .

مقصد محتوا

۴- نوع تولید محتوا

گاهی اوقات کافی است فقط یک عکس حاضر کنید و گاهی اوقات تنها کاری که لازم نیست انجام دهید حاضر کردن عکس است! یادداشت کنید که باید متن بنویسید، عکس حاظر کنید یا باید طراحی گرافیک داشته باشید.

۵- هدف از محتوا

هدف خودتون را از تولید محتوا مشخص کنید. قراره این محتوا بازگشت مادی برای شما داشته باشد یا نه، فقط هدف شما جذب فالور و لایک بیشتر است.

مطلب پیشنهادی: محتوا و تولید اصولی آن

۶- بازخورد هفتگی/ماهیانه

در این بخش کافیه که شما یک دو دوتا چهارتای ساده داشته باشید تا ببینید آیا این مسیری که پیش گرفتید خوبه یا نه؟

۷- هشتگ‌های مربوط

یکسری هشتگ از پیش تعیین شده را حاضر کنید تا بدانید در چه دسته‌بندی‌هایی قراره محتوا داشته باشی.

۸- منابع مورد استفاده

یه لیست از سایت‌های دم دستیتون توی تقویم داشته باشید که یادتون باشه برای هر چیز کجاها می‌تونین بگردین و اگه لیستتون رو دادین به یه بخش از دیگه از کسب و کارتون، بدونن کجاها می‌تونن اطلاعات خوب رو به دست بیارن!

۹- ایده‌ها

گاهی وقتا یهو یه سری ایده خفن به ذهن می‌رسه و می‌گیم من که تقویمم تکمیله پس بیخیال. یا اینکه بعدا می‌نویسمش یه جا. ولی اشتباهه. یه بخشی رو حاضر کنید برای ایده‌هایی که یهویی میان به ذهنتون.

این مقاله هم از سری مقالات کارخانه تولید محتوا سئوچین به پایان رسید. نظرتون چیه؟ از این هفته شاهد پست‌گذاری جدید پیج اینستاگرام سئوچین خواهید بود. با ما همراه باشید. اگه درخواست‌هاتون به مقدار کافی باشه، کارخانه تولید محتوا سئوچین یک نسخه گرافیکی تقویم محتوا خودش رو به طور رایگان در اختیار عموم قرار میده! پس دوستاتون رو خبر کنید. با دنبال کردن پیج اینستاگرام سئوچین یک قدم به دریافت تقویم محتوا سئوچین نزدیک می‌شید!

One thought on “تقویم محتوا خود را چگونه بنویسیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *