کارخانه تولید محتوا چیست؟

کارخانه تولید محتوا چیست؟

اولین بار که تو یک کارخانه تولید محتوا مشغول به کار شدم کاملا گیج بودم. همش این سوال توی ذهنم بود که من دقیقا چیکار می‌کنم و این کارخونه چیکار می‌کنه. کارم رو درک می‌کنم ولی هنوز هم تو توضیح دادن این مفهوم تا حدودی لنگ می‌زنم. با وجود اینکه یک سال هم تو یک کارخانه تولید محتوا فعالیت کردم و حتی در اونجا مدیریت سئو و محتوا رو بر عهده داشتم. اما امروز در بلاگ سئوچین، یکبار برای همیشه به توضیح این مفهوم می‌پردازم. پس با من همراه باشید.

شروع داستان با دیجی‌کالا

کارخانه تولید محتوا دیجی‌کالا

سایت دیجی‌کالا جزو اولین‌ها در فروش آنلاین محصولات بود و یکی از دلایل جذابیت این سایت ،محتوای کامل و جذاب اون برای هر کدوم از محصولاتش بود. توی این چند سال اخیر دیجی‌کالا مفهوم کارخانه محتوا رو وارد کشورمون کرد. از حق نگذریم چه جایی بهتر از دیجی‌کالا با اون همه محتوا خاص و عالی! این شد شروعی برای تمامی‌ آژانس‌های محتوایی و دیجیتال مارکتینگ که این مفهوم رو وارد شالوده اصلی خودشون بکنن.

اما واقعا داستان از چه قراره؟!

برای این موضوع دست به دامن گوگل و جستجو به زبان اجنبی‌ها شدم. جذابیت داستان اینجاست که فهمیدم کارخانه تولید محتوا درواقع اسم یک برند هستش و انگاری فقط یه مفهوم نیست. از اینجا می‌‌توانید وارد سایت این برند بشوید. این برند درواقع کل خدمات محتوایی رو به مشتری‌های خودش ارائه می‌ده.

حالا چرا اسمش این شد؟!

سوال بسیار جذابیه. خب بیاید بررسی کنیم. توی یه کارخانه محتوا معمولا خدمات عکاسی، فیلم‌برداری، موشن‌ و … ارائه داده می‌شه. اما تهش می‌گن کارخانه تولید محتوا. دلیلش هم اینه که همه این خدمات یک شکل متفاوت از محتوا هستن. به خاطر اینکه باعث می‌شن کسب و کاری که از این نوع محتوا استفاده کرده، با مخاطب خودش ارتباط برقرار کنه! همونطورم که قبلا توی مقاله پایین گفتم، تولید محتوا یعنی برقراری ارتباط با مخاطب.

مطلب پیشنهادی: تولید محتوا چیست و چرا باید آن را انجام دهیم؟!

واقعا پای یه کارخونه با کلی دودکش وسطه؟

ببینید کارخانه محتوا بیشتر یک مفهومه. یعنی یک جایی هست که متخصص محتوا در اون وجود داره و شما می‌‌تونید صفر تا صد محتوای خودتون رو بسپرید بهش. اونم باید با بهترین کیفیت ممکن اون محتوایی که شما می‌خواین رو تولید کنه و بهتون بده. مکانش هم می‌تونه یه دفتر ساده باشه، می‌تونه یه جای خیلی بزرگ باشه و یا می‌تونه حتی جای مشخصی نباشه و به صورت آنلاین باهاشون ارتباط بگیرید و اگه هم نیاز بود باهاشون قرار بذارید.

قرار کاری برای بستن قرارداد با کارخانه تولید محتوا

حالا بعد از این همه حرف زدن و روشن کردن که کارخانه محتوا چیکار می‌کنه، می‌‌ریم که به سوال اصلیمون جواب بدیم.

کارخانه تولید محتوا چیست؟

کارخانه محتوا از چندین متخصص محتوا و دیجیتال مارکتینگ تشکیل شده که وظیفه اونا تولید و گسترش محتوای با کیفیت برای کسب و کارهاست تا بتونن رشد کافی رو در عرصه خودشون داشته باشن و مشتریای بالقوه خودشون رو از کانال توزیع اینترنت پیدا کنن.

چرا باید محتوای خودمون رو به یک کارخانه محتوا بسپریم؟

مثلا شما به شرکتای بزرگی مثل اپل نگاه کنید. پیشنهاد می‌‌کنه وقتی که گوشی می‌‌خری، ساعت هوشمندتم از من بخر. چون به گوشیت مربوطه. حتی مثال مشابه برای شرکت سامسونگ، هواوی و شیائومی‌ هم هست. بخاطر همی‌ن هم ما می‌گیم بخاطر مربوط بودن حداکثری محتواها با همدیگه، همشون رو به یکجا بسپرید و کجا بهتر از کارخانه تولید محتوا!

مطلب پیشنهادی: تقویم محتوا خود را چگونه بنویسیم؟

این مقاله از کارخانه تولید محتوا سئوچین نیز به پایان رسید. اما این پایان داستان این موضوع نیست. در آینده به بخش‌های مختلف این مفهوم می‌‌پردازیم و شما رو بیشتر باهاش آشنا می‌کنیم.

لطفا نظرات خودتون رو با سئوچین در میون بذارید. می‌تونید صفحه اینستاگرام سئوچین رو برای یادگیری بیشتر دنبال کنید. ممنونم تا اینجا همراه ما بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *