تولید محتوا چیست و چرا باید آن را انجام دهیم؟!

تولید محتوا چیست؟ چرا باید تولید محتوا کنیم؟!

تولید محتوا یکی از مهم‌ترین بخش‌های موجود در هر کسب و کار هستش. اما متاسفانه بسیار ناملموسه و وقتی می‌گیم در حال تولید محتواییم معمولا در جواب می‌شنویم که یعنی چی؟ توی این مقاله هدفمون اینه به یه زبون ساده بگیم که این کار یعنی چی، چه اهمیتی تو کسب و کار داره و بقیه چیزهایی که نیازه اول راه بدونید. پس با بلاگ کارخانه تولید محتوا سئوچین همراه باشید.

چرا تولید محتوا؟! جایگاهش در کسب و کار چیه؟!

شاید بگید که این کار به چه دردی می‌خوره؟! خب بذارید اول یه حقیقتی رو بیان کنم. کسب و کارها دارن به سمت آنلاین شدن پیش میرن. یعنی حتی رستوران‌ها که به مردم غذا میدن و یا حتی نونواها که نون میدن به مردم هم دارن آنلاین می‌شن. این یعنی چی؟ یعنی اینکه اگر دنبال مشتری هستید باید توی فضای اینترنت رقابت داشته باشید (فضای اینترنت و گوگل یکی نیست؛ تو مقاله‌های بعدی مفصل توضیح می‌دم بهتون). یکی از مهم‌ترین چیزهایی که توی این رقابت شمارو متمایز می‌کنه، تولید محتوا هستش. اونم به صورتی که اصولی و درست باشه. نه که بگم نکات دیگه مهم نیستن. چرا هستن. ولیکن بحث ما الان جایگاه تولید محتوا در کسب و کار هستش. حالا که تونستم اهمیتش رو مشخص کنم، میرم سراغ اینکه اصلا بگم این مفهوم یعنی چی؟

تولید محتوا در کسب و کارهای آنلاین

تولید محتوا چیست؟

توی پست معرفی کارخانه تولید محتوا سئوچین گفتیم که تولید محتوا یعنی “برقراری ارتباط درست حسابی با مخاطب. جوری که حس کنه دارید باهاش حرف می‌زنید. با وجود اینکه خیلی از هم دور هستید.” این تعریف ساده‌ترین تعریف موجود هستش. شما با کلمه، تصویر، صوت و … کاری می‌کنید که مخاطب با شما احساس نزدیکی کنه و تصمیم بگیره که دنبال‌کننده شما بشه! توی بخش پایین انواعش رو بهتون معرفی می‌کنم.

انواع

خب اول از همه باید بدونید که تولید محتوا فقط نوشتن نیست. این موضوع شاخه‌های متعددی داره که خوشبختانه تو کارخانه تولید محتوا سئوچین ما همش رو انجام می‌دیم. خب بریم سراغ انواع اونا! این موضوع به طور کلی توی چهار دسته قرار می‌گیره که این دسته‌ها دارای زیر مجموعه‌های مختلفی هستن. بعضی از این زیرمجموعه‌ها توی فصل مشترک دسته‌های اصلی قرار می‌گیرن. البته الان به معرفی چهار نوع اصلی بسنده می‌کنیم. اما بعدا زیرمجموعه‌ها رو توی صفحه اینستا سئوچین بهتون می‌گم.

  1. ویدئو
  2. تصویر
  3. متن
  4. صوت
انواع تولید محتوا

تولید محتوا تنهاست؟

تا اینجا یک سری اطلاعات راجع به این موضوع مهم کسب کردید. اما یک چیزی یادتون نره که تولید محتوا خودش تنها نیست. یک سری مهارت دیگه هستن که شما باید اونا رو انجام بدید تا بتونید توی کسب و کارتون موفق باشید. من موضوعات مهم رو براتون دسته بندی میکنم و یه توضیح مختصر راجع بهشون میدم. در آینده راجع به مواردی که لازم باشن به طور کامل یک مقاله می‌نویسم. یادتون باشه؛ موارد زیر خیلی مهم هستن.

سئو

سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. به همراه سئو شما کاری میکنید که محتوای شما در صفحه اول گوگل جا خوش کند و افراد زیادی به محتوای شما جذب شوند.

تقویم محتوایی

هیچ کاری بدون نظم موفق نیست. برای اینکه بتونید موفق باشید و محتواتون دیده بشه باید یک برنامه‌ریزی درست داشته باشید

خلاقیت و ایده پروری

این روزا همه دارن محتوا تولید می‌کنن. بخاطر همین باید توی این مسابقه خلاقیت داشته باشید تا مخاطب وقتی پیداتون کرد از شما خوشش بیاد

خانواده تولید محتوا

مدیریت محتوا

یعنی اینکه محتوا شما چجوری باشه؟ محتواهای قدیمی باید بروز شن، پاک بشن یا اونارو به حال خودشون بذاریم.

بازاریابی محتوا

یعنی محتوا شما جوری باشه که مخاطب با اون درگیر بشه. اینجوری ته ماجرا برای محصول یا خدمتتون یه مشتری دارین.

خب اولین مقاله از سری مقالات آموزشی کارخانه تولید محتوا سئوچین هم تمام شد. امیدوارم این مقاله براتون جالب باشه و باهاش حال کرده باشید. نظراتتون راجع به این مقاله باعث میشه که تو مقاله‌های بعدی بتونم چیزی رو بنویسم که باب میل شما باشه. پس نظر فراموش نشه. به صفحه اینستا سئوچین هم سر بزنید و خلاصه این مقاله رو ببینید.

6 thoughts on “تولید محتوا چیست و چرا باید آن را انجام دهیم؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *